reklama

Aj posledná slamka niekdy pomôže ...

V piatok pri rozlúčke s kolegami sme spomínali na staré zážitky s deťmi, úsmevné, smutné, ale aj tie ľudské, ktoré vo vás zanechajú niečo viac ako len spomienku. Rozprávala som o pánovi Doktorovi, ktorý môjmu synovi neuveriteľne pomohol, navždy zmenil názor na lekárov a dal zelenú alternatívnej medicíme v mojom živote.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
z vďaky
z vďaky (zdroj: z mojej zbierky)

Moje dieťa okolo roku a pol dostalo prvý astmatický záchvať, paradoxne v lone prírody. Celú cestu do Bratislavy som ho držala na rukách so strachom, že sa mi zadusí. Nasledovalo mnoho rokov s prebdenými nocami, každodennými dávkami liekov a sprejov, nočné volania záchranky, mnoho dní a nocí strávených v nemocnici, keď domáca liečba zlyhávala a pomáhali iba niekoľkodňové neprerušované infúzie. Sanatórium, liečenie. Zvlhčovače vzduchu boli luxusný tovar, tak sme mali neustále izbu obvešanú vlhkými uterákmi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S blížiacou sa pubertou sa astma zmiešala aj s atopickým ekzémom vo forme 3. fázy, ktorá sa objavuje niekde okolo 12. roku života. Bolo jasné, že naše dieťa zdedilo po nás aj to najhoršie, pretože ide o geneticky podmienené ochorenia.
Kritický stav ekzému spôsobil, že opäť skončil na niekoľko týždňov v nemocnici. Dočasne sa situácia zlepšila, ale vplyvy prostredia spôsobovali, že sa ochorenia sa rýchlo vracali, napriek liekom, mastiam a diéte.
Keď pani alergologička pri pravidelnej kontrole vyslovila vetu, že "ak mu už ani hormóny nepomáhajú, tak už neexistuje iná liečba", som sa naštartovala. Hovorí sa, že niekedy sa človek aj slamky chytá.
Začala som čítať o rôznych alternatívnych liečbach, vyskúšali sme viacerých bylinkárov, bohužiaľ len s krátkodobým účinkom a odľahčená o nie málo korún.
V čase najväčšieho zúfalstva sa ku mne dostal kontakt na pána Doktora. Kadiológ, ktorý v tom čase ordinoval na LDCH. Kardiológ? Áno, aj, ale aj človek, ktorý liečil pomocou akupunktúry. Prečo nie, chytila som sa aj tejto slamky.
Prvá diagnostika, rozhodol sa, že bude syna liečiť. Pýtam sa, koľko to bude stáť, pretože táto metóda nebola hradená zo zdravotného poistenia. Pri sumách za diagnostiku a každú návštevu mi až zle prišlo. Liečba mala trvať niekoľko mesiacov, pritom návštevy sa mali opakovať 3-4 krát do týždňa. Nakoľko som v tom čase už bola matka - samoživiteľka, bolo mi do plaču. Doktor mi navrhol alternatívu, že zaplatím až v prípade, že synovi pomôže. To, že si Doktor takto veril, ma presvedčilo.
Pravidelné návštevy boli nie len o ihlách, mal ich napichané snáď všade (prvú som si dala napichnúť ja, aby som vedela, čo bude moje dieťa musieť prežívať), ale aj o rozhovoroch o správnej životospráve, ktorá súvisí s tým, v akých klimatických podmienkach žijeme, úprave stravy (nie diéte), posilňovaní imunity.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Týždne bežali a môjmu dieťaťu sa stav zlepšoval aj bez liekov a hormónov. Blížil sa deň posledný, keď som si prepočítala, koľko ma to bude stáť, mala som 2 alternatívy, alebo si zobrať úver alebo sa dohodnúť na mesačných splátkach (suma ďaleko presahovala nekoľkonásobok môjho mesačného platu). Pri poslednej návšteve som Doktorovi navrhla alternatívu postupného splácania.
Viete čo mi povedal? Poďakoval mi, že som s dieťaťom k nemu niekoľkokrát do týždňa cestovala, nevzdala to a verila mu, inak by jeho liečba nebola účinná. Vraj nezoberie odo mňa ani korunu, pre neho je najväčšou odmenou to, že je moje dieťa zdravé. Ešte dodal, že radšej si nechá zaplatiť od ľudí, ktorí nevedia čo s peniazmi a chodia k nemu s chorobami typu "zápal kostí od blbosti". Bol to šok, bolo mi na odpadnutie, neverila som vlastným ušiam. Pocit, keď nechápete prečo, ako môže byť niekto taký ľudský?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Už viem, že môže ... môjmu synovi sa ekzém, ani astma v pôvodnej podobe už nikdy nevrátili a to už prešlo snáď aj 10 rokov. Má ešte občas problém s alergickou nádchou, ale je to neporovnateľné s tým, čo sme prežívali pred liečbou. Ešte dnes, keď na to myslím, zdá sa mi to neuveriteľné a tisíci krát v svojom vnútri vyslovím slovo "vďaka" a usmejem sa. Neviem, či mi okrem maminy dal niekto niečo tak nezištné a krásne. Syn má mimochodom práve dnes narodeniny :)

Mám veľa pozitívnych i negatívnych skúseností s lekármi, ale tento jeden lekár prevážil váhy na tú pozitívnu stranu na celý môj život a položil základy viery v alternatívu.

Juditka Hitková

Juditka Hitková

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som kvapka vo vesmírnom mori ... pre niektorých aj malým vesmírom ... Zoznam autorových rubrík:  Poetry experimentPríbehy čajovneMoje pasieSúkromnéZamyslenia

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu