reklama

Pochopila som ...

Týždeň som váhala, či tento blog napísať. Nechcem mať farebnú nálepku nacionalistu alebo antimaďaristu, tí čo ma poznajú, vedia, že opak je pravdou. Minulý piatok 8. decembra podvečer som však zažila moment, ktorý ma presvedčil o tom, že bez vetríka sa ani lístok nepohne alebo, že na každom mýtuse je kúsok pravdy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Vodičák mám cez 20 rokov, aktívne šoférujem cca 15, väčšinu času po Bratislave. Roky som počúvala nadávky, nelichotivé komentáre a „prúpovídky" na tému šoférov s ŠPZ z DS, prípadne z GA. Nechápala, nekomentovala som, nemala som osobnú skúsenosť, resp. mala, ale nie horšiu ako s inými bezohľadnými šoférmi, resp. s popletenými vodičmi z menších miest na návšteve v hlavnom meste.

Prvý krát som sa najbližšie stretla s bezohľadnosťou pána z DS minulý rok. Priateľ šiel do práce na skútri, aby sa vyhol rannej zápche. Nakoľko ísť stredom na obchvate je dosť nebezpečné, išiel popri zvodidlách, tak ako všetci motorkári za ním, aby nezavadzal. Napriek tomu ho jeden „závistlivec" stojaci v zápche zablokoval, priateľ dosť nechutne zletel, zranil si do krvi pol tela (bolo leto) a pán vodič z DS sa ani neunúval zastaviť, vystúpiť a pozrieť sa, či je ok. Nakoľko sa kolóna rozbehla, už ho nevedeli zastaviť ani ostatní motorkári.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhý osobný zážitok, ktorý ma naštartoval, som prežila v piatok minulý týždeň. Šli sme po Košickej (z mosta Apollo), pred nami Hyundai Getz DS411CO. Odbáčalo rovnako ako my na ulicu Mlynské Nivy. Križovatka je v celku prehľadná, t.j. ak chcete odbáčať v pravo a autá majú zelenú v priamom smere, môžete kľudne pokračovať v jazde. Dokonca aj to, či sa blíži nejaký chodec na prechod v odbáčacom pruhu vidí 5 a aj viac áut za vami. Nikto široko ďaleko nebol. Inkriminované auto zrazu prudko zastavilo na prechode pre chodcov, vďaka prudkému skoku na brzdu sme zastali na milimetre za Hyundai. Predpokladali sme, že sa stalo niečo vážne. Áno, stalo, jeden z pasažierov auta potreboval presne na tomto mieste opustiť auto. Na trúbenie odpovedala zostávajúca posádka výškermi a rozhadzovaním rúk posielajúcich nás niekam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na najbližšej križovatke sme ich na červenej dobehli, stojac vedľa nich sme spustili okno, na čo spustili oni predne aj zadné.

Pán vzadu na nás zreval „mi van!" (čo je!). My, že aké mi van! Či si uvedomujú, že čo urobili? Nech sa nestaráme, že zastali, čo keby išiel nejaký chodec cez prechod ... ??? Ešte zopár výmen, že pán vodič je policajt a kľudne ho môžeme nahlásiť. Nebola u nich vôľa uznať si chybu, ostali vo mne len pozostatky šoku a trpká chuť z prežitého.

Údajný pán „policajt" z DS porušil niekoľko predpisov, zastavil na prechode v križovatke, aby mohol vystúpiť člen posádky. Nedal žiadne výstražné znamenie, že sa snaží urobiť niečo neštandardné, teda ohrozil ostatných účastníkov premávky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale viete, toto ma až tak nenaštvalo. Keby bol pán povedal, že „sorry, nepozeral som sa dozadu, potreboval som vyhodiť kolegu a neuvedomil som si, že som v križovatke", tak by som si povedala, ok, stáva sa, dávajte druhýkrát pozor. Ale tá arogancia, nepokora, to ma fakt naštvalo.

Ak si tento blog prečíta náhodou majiteľ autoškoly v DS alebo policajný príslušník v tomto meste, tak prostredníctvom blogu na nich apelujem, aby sa nielen viac venovali pravidlám cestnej premávky u súčasných alebo budúcich držiteľov vodičských preukazov, ale aj slušnému správaniu, ktoré by mohlo tie dlhoročné negatívne referencie trochu zjemniť, pretože trošku pokory a slušnosti robí divy. Ďakujem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poznámka: Ak by sa mi niečo podobné stalo s vodičom s inou ŠPZ, čo sa mi ale zatiaľ nestalo, tak napíšem podobný blog.

Juditka Hitková

Juditka Hitková

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som kvapka vo vesmírnom mori ... pre niektorých aj malým vesmírom ... Zoznam autorových rubrík:  Poetry experimentPríbehy čajovneMoje pasieSúkromnéZamyslenia

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu