reklama

Priateľka Žani

Žani, priateľka, aká sa hľadá dlho, v pote, ale stojí za námahu. Boli sme aj kolegyne, podriadená a nadriadená, či spolupodnikateľky, žiadna z nástrah neoslabila naše priateľstvo. Ak človeka sprievodca Osud k takému priateľovi nikdy neprivedie, je to veľká ujma. Ale výkon a kompetencie Osudu sú vraj tabu, viac nekomentujem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Každá sme toho mali posledné roky nadelené od života, spoločnej zábavy bolo ako šafránu. Viete však, v čom je skutočný zázrak priateľov? Majú v mžiku oka more času len pre vás, keď vás Osud nesprevádza práve rajom a vy netušíte, kedy ste si tento výlet zaplatili. Tak sme sa aj my dve v posledných rokoch stretávali najmä vo chvíľach pľušte, jednej či druhej. V časoch edenovských sme sa na diaľku tešili.

Než som otvorila čajovňu, chvíľami stretnutí boli väčšinou kávy v divadle menom nákupné centrum. Ale „kávičky“ chtiac-nechtiac (až teraz to vidím) zrkadlili hry týchto centier, necháte sa uniesť rýchlym tempom otrokov nákupov, blýskavým, ale plytkým duchom miesta, pozlátkou. Prešla som si aj touto etapou, i keď s pocitom násilnej implantácie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
čajová chvíľa
čajová chvíľa 

Čajovňa zmenila dimenzie našich stretnutí, dĺžku, hĺbku i výšku (nadmorskú). Teda, už nie káva, ale čaj je náš spoločník, najlepšie nám spolu ladí náš „Na krásu“. Ako prevencia, samozrejme. Je výborný chuťovo a prospieva pleti vďaka nechtíku lekárskeho, fialke trojfarebnej, či kvetu bazy čiernej. Nákupy sme vymenili za občasnú vzájomnú burzu šatstva a spoločné debaty o denných nádielkach. Stretnutia už nie sú len v čase núdze, ale aj v časoch mieru v duši. Chvíľu som Žani upodozrievala, že chodí, len aby ma podporila s čajovničkou. To sa cení, podporu v časoch rozbehu potrebujem ako soľ, ako soľ, ako soľ. Ona sa však do čajovne sebecky teší, na pohodu, na náš čajový rituál, na makovú tortu bez múky. Raz do týždňa mi zvoní telefón „Zajtra prídem!“. Tak často by sa predsa nemohla pretvarovať :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V čajovni neprednáša, nepremieta, nevystavuje, neučí, predsa nenápadne a tíško prispieva k jej duši, teda aj mojim návštevníkom. Stretnutia s ňou totiž prospievajú mne, a to v akomkoľvek rozpoložení! A ja predstavujem čajovňu, moja nálada, moje vnútro, ktoré sa aj vďaka Osudom privedenej, veľmi často usmieva. Vďaka za Teba!

V posledných dňoch ma volá „bosorka, veštica“ :) Možno som ... alebo dúfam ...

„Priateľstvo násobí radosť a delí žiaľ.“ (Francis Bacon)

Juditka Hitková

Juditka Hitková

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som kvapka vo vesmírnom mori ... pre niektorých aj malým vesmírom ... Zoznam autorových rubrík:  Poetry experimentPríbehy čajovneMoje pasieSúkromnéZamyslenia

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu