reklama

Pri šálke bylinkového čaju

Opieram sa o radiátor pri okne so šálkou čaju. Lekárka mi odporučila vypiť minimálne 3 litre tekutín. Žeby bolo cieľom liečby utopiť chrípkové vírusy? Dobre, poďme na to!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Šálku mám od kamarátky. Je rozpálená od horúcej tekutiny, cítim jemné mravčenie v končekoch prstov. Mám rada horúce čokoľvek, počasie, čaj, polievku, kúpeľ, saunu... ako vravievam, som zimkomravá alebo studené ruky, horúce srdce a ešte, že som sa mala narodiť tak pár 100 km na juh. To je asi všetko.

Obrázok blogu
(zdroj: autor článku)

Mala by som ležať, ešte som slabá, ale už ma mrle žerú, kríže bolia a bojím sa opäť zaspať. Budem v noci zase buntošiť. Ide ma šľak trafiť, keď v noci všetci spia, len ja nie. Sladko chrapkajú, ja oči ako dve okná dokorán a hlavou mi víri tisíc somarín. Na zbláznenie. Ráno je to iné. Rána, keď všetci ešte spia, len ja som už hore (ale bez budíka), milujem. Ticho, prvé slnečné lúče a moje ranné rituály. To môžem a veľmi. Pohybujem sa vlnivo a ospalo, vypijem vodu s citrónom na zobudenie môjho trávenia, zacvičím si 5 Tibeťanov na rozprúdenie energie v ostatných častiach môjho tela. V poradí je voňavá káva na zobudenie duše, žiadna „akože“ káva, ale pravé presso z čerstvo pomletých zrniek, mňam. Milujem aj vôňu čajov ako je tento. Vonia šalviou a medovkou, koktail, ktorý som si dopriala teraz. Som náročná na čaje, ešte nedávno som vlastnila bylinkovú čajovňu, tak sa nečudujte, že čaje vo vrecúškach odmietam.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Opieram sa o radiátor, kúria, to je fajn, vonku sa ochladilo. Cítim ako mi zohrieva stehná, aj cez župan. Okná mám čisté, nedávno sme ich umyli, konečne. Popri kanály idú malí škôlkari v oranžových vestičkách, pekne v dvojrade. Jeden chlapček sa obzerá, zaostane. Dospelá ruka ho jemne, ale rázne opäť zaradí. Presne tak, už od malička sa treba učiť stádovistosti. V dospelosti akoby si našiel, pekne zapadneš.

Milujem horkú chuť šalvie, ale musím si dať po čaji pohár vody, šalvia dehydruje trošku. Občas ju nechám lúhovať aj pol hodiny, to je potom horkosť na druhú, paráda. Šalvia, zázvor a puškvorec sú moje najobľúbenejšie, robia veľmi dobre môjmu celiatickému tenkému črevu. Aj teraz cítim ako mi teplý čaj zapĺňa spodnú časť brucha a normálne ho vidím ako si šťastím ochká.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Deti už zašli, vonku je prázdno, prší, fúka, len roztrhaná igelitka sa trepoce na strome ako vlajka víťazstva. Plasty, všade sú, raz nás zatopia a budeme mať, čo sme chceli. Už mám vlastné prateľné vrecúška na zeleninu a ovocie (miesto sáčkov v obchodoch), vody v PET fľašiach nekupujeme, ale stále je plastu na triedenie dosť. Musím porozmýšľať, čo s tým.

Už som dopila? Som unavená. Asi si predsa len zdriemnem, len chvíľu, telo si pýta, poslúchnem ho.

Juditka Hitková

Juditka Hitková

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som kvapka vo vesmírnom mori ... pre niektorých aj malým vesmírom ... Zoznam autorových rubrík:  Poetry experimentPríbehy čajovneMoje pasieSúkromnéZamyslenia

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu