reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Juditka Hitková

Juditka Hitková

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som kvapka vo vesmírnom mori ... pre niektorých aj malým vesmírom ... Zoznam autorových rubrík:  Poetry experimentPríbehy čajovneMoje pasieSúkromnéZamyslenia

reklama

Súkromné

Pes, náš anjel každodenný

Juditka Hitková

Pes, náš anjel každodenný

Veľkú časť svojho, hoci nie úplne bezstarostného, ale skutočne naplneného detstva, som trávila u babičky na dedine. Vtedy som spoznala len psíkov na reťazi, brechajúcich z každého dvora, aj z toho nášho. Bála som sa ich.

  • 21. okt 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 191x
  • 4
Pri šálke bylinkového čaju

Juditka Hitková

Pri šálke bylinkového čaju

Opieram sa o radiátor pri okne so šálkou čaju. Lekárka mi odporučila vypiť minimálne 3 litre tekutín. Žeby bolo cieľom liečby utopiť chrípkové vírusy? Dobre, poďme na to!

  • 28. apr 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 763x
  • 0
Verme svojim deťom

Juditka Hitková

Verme svojim deťom

Opäť je syn na cestách. Nie žeby to bolo úplne prekvapivé a nečakané. Už pred 3 rokmi mi povedal, že sa po škole na cesty  ešte vráti. Rodič vždy túži, aby bolo jeho dieťa v bezpečí, ale aj šťastné a spokojné.

  • 20. sep 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 033x
  • 0
Som bezveká ...

Juditka Hitková

Som bezveká ...

„ Si tak stará, na koľko sa cítiš! Vek je len číslo! Skutočný vek nosíme v duši ...“ Počúvame to, či hovorievame druhým. Na koľko sa cíti vaša duša? A koľko rokov má vlastne tá moja?

  • 28. júl 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 749x
  • 0
Rituály, dobrý sluha ...

Juditka Hitková

Rituály, dobrý sluha ...

Odhaľujem blogmi svoju dušu, pocity, seba. Sloboda, voľnosť pre myšlienky, zároveň však možnosť pošliapať ma kýmkoľvek. Riziko, s ktorým nesieme svoje slová všetci na tento písmenkový trh.

  • 17. jún 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 015x
  • 0
reklama
Virtuálna hra na ... Prečo?

Juditka Hitková

Virtuálna hra na ... Prečo?

Snažím sa nečítať predžuté, nekomentovať nezažité, nesúdiť neznáme, ale priznávam, sem-tam sa tomu nevyhnem, vyskočí to, hodí návnadu a ja sa občas takmer chytím ...

  • 2. jún 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 847x
  • 2
Môj komunálny poslanec

Juditka Hitková

Môj komunálny poslanec

Nie, ani náhodou nechcem riešiť politiku, voľby a podobné témy. Nie je to moja parketa. Nie že by som nemala prehľad, názor, dokonca si myslím, že moje slušné analytické a kombinačné schopnosti, dar vidieť do ľudí a empatia mi ponúkajú možnosť vidieť veci v širších súvislostiach. Lenže na môj vkus je na Slovensku až príliš veľa ľudí, ktorí si myslia, že politika je práve ich “šálka“ kávy, v ktorej sa musia realizovať, rečami, článkami ... občas činmi (spôsob, pohnútky, výsledky sa necítim byť kompetentná riešiť), preto sa realizujem inde.

  • 27. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 757x
  • 1
Náhody neexistujú ...

Juditka Hitková

Náhody neexistujú ...

Možno si spomínate na môj druhý blog, kde som zverejnila svoj odchod z pekného manažérskeho miestečka a rozhodla som sa opustiť fenomén menom kariéra, ktorý podľa spoločenských noriem a konvencií znamená ten správny spôsob života s ilúziou toho „podstatného",  vážnosti, peňazí, komfortu a vrhla sa do neistoty, ktorá však pre mňa znamenala možnosť pracovať na niečo, čo je v súlade s mojim snom a životnou filozofiou.

  • 3. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 839x
  • 0
Čakanie na Godota po slovensky

Juditka Hitková

Čakanie na Godota po slovensky

Tento rok sa nám skutočne darí zbierať hlboké a poučné zážitky. Čo dovolenka, to skúsenosť do života vďaka modernej a pohodlnej ľahostajnosti, ktorá čoraz viac ovláda ľudstvo.

  • 4. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 963x
  • 0
Nie všetko sa blyští, čo je zlato ...

Juditka Hitková

Nie všetko sa blyští, čo je zlato ...

Nutkanie vybičované každým dňom a každou novou nadväzujúcou udalosťou ma prinútilo podeliť sa so skúsenosťou, a to napriek jej osobnej citlivosti. Fakt, že už prehrmeli najintenzívnejšie pocity smútku, sklamania, hnevu, nechápania, údivu a obdivu, snáď vnesli do textu aj trošku objektivity. Možnosť na doslova vlastnej koži pocítiť, že aj smutné veci sa dajú prežiť krajšie a zistenie že špina na ulici ešte neznamená špinu v srdci, skôr naopak, sú skúsenosti, s ktorými sa chcem podeliť. Aj trpké veci nás posúvajú a paradoxne často prinesú milé skúsenosti a nové obzory. Ak by ste našli niektoré odborné nezrovnalosti, ospravedlňujem sa, nie som lekár a cieľom blogu je niečo úplne iné.

  • 29. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 946x
  • 19
reklama
Zmena vnútorného kurzu ...

Juditka Hitková

Zmena vnútorného kurzu ...

Keď som dala zbohom môjmu polsednému zamestnávateľovi, bol za tým najmä pocit, že už jednoducho nechcem žiť tak, ako som žila (link). Rada by som sa na svoj život na smrteľnej posteli obzrela s úsmevom. Mnohí možno túžia rovnako po zmene, ale nemôžu, nevedia takto drasticky začať inak. To ma doviedlo k myšlienke, či by nebolo možné zmeniť svoj život k lepšiemu (samozrejme myslím ten vnútorný, nie ten finančný) aspoň trošku, aj bez radikálnych zmien, aké som urobila ja. Možno je to boj s veternými mlynmi, ale ak sa o to aspoň nepokúsim, tak sa to nedozviem ...

  • 2. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 636x
  • 2
Pracovať doma chce silu ...

Juditka Hitková

Pracovať doma chce silu ...

Takmer celý život trávime medzi ľuďmi ... škôlka, škola, práca, vynímajúc pár dní, keď človek strávi chorý v posteli alebo jednoducho máme chuť na niekoľkohodinový svätý pokoj. Materská dovolenka bola niečo výnimočné, keď si izolovanosť neuvedomujete vďaka svojmu krásnemu pokladu doma. Moja výpoveď pred 4 mesiacmi a rozhodnutie byť doma a robiť niečo, čo ma bude viac napĺňať, ponúkali predtuchu, že nastanú zmeny v mojom živote. Tešila som sa, aj keď som si bola vedomá negatívnej stránky ohľadne financií, ale niektoré neradosti som veru netušila.

  • 26. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 994x
  • 8
Snehuliaci nevymrú :)

Juditka Hitková

Snehuliaci nevymrú :)

Po niekoľkodňovom, veľmi mierne povedané, vytáčaní sa na mobilného operátora, mám chuť napísať niečo milé. Pozerám na výbeh, kam chodím venčiť, teraz ho strážia snehuliaci.

  • 17. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 711x
  • 0
Opúšťam ružové kráľovstvo - dovetok

Juditka Hitková

Opúšťam ružové kráľovstvo - dovetok

Neviem či si niekto od ružových prečítal môj blog alebo ich len tak náhle osvietilo, ale služobník kráľovstva vytočil dnes moje nové nechcené mobilné číslo. Ich ponuka predčila aj vrcholné číslo z môjho predchádzajúceho blogu.

  • 17. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 988x
  • 2
Opúšťam ružové kráľovstvo

Juditka Hitková

Opúšťam ružové kráľovstvo

Takmer pre 12 rokmi som prišla do kráľovstva ružového operátora a prešťastná som si užívala služby s mojou prvou mobilnou „krabicou". Dlhé roky som poslušne platila nekresťanské peniaze, keď nadišiel čas, tak som poslušne podpísala otroctvo na ďalšie 2 roky s paušálom, ktorý mi poradili ako "najvýhodnejší" pre mňa. Ani vernostné body (okrem jedného razu) som nevyužívala. Roky plynuli ako voda, nič som nežiadala, nesťažovala sa, platila ... taký super otrok-klient som bola.

  • 16. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 780x
  • 12
reklama
Uplakano-magická stovežatá ...

Juditka Hitková

Uplakano-magická stovežatá ...

Neprivítala nás ani slnkom, ani snehobielou prikrývkou. Plakala, podozrievala som ju, že nad hotelom, ktorý sme "vymákli" cez zľavu dňa. Bez debaty zostáva fakt, že Praha je kúzelná v každom šate.

  • 20. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 924x
  • 3
Pochopila som ...

Juditka Hitková

Pochopila som ...

Týždeň som váhala, či tento blog napísať. Nechcem mať farebnú nálepku nacionalistu alebo antimaďaristu, tí čo ma poznajú, vedia, že opak je pravdou. Minulý piatok 8. decembra podvečer som však zažila moment, ktorý ma presvedčil o tom, že bez vetríka sa ani lístok nepohne alebo, že na každom mýtuse je kúsok pravdy.

  • 14. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 986x
  • 16
Bez obmedzení, aj keď bez lepku ...

Juditka Hitková

Bez obmedzení, aj keď bez lepku ...

Volám nás familiárne "bezlepkáči". V prvom rade je nezpochybniteľné, že celiakia je závažné autoimúnne ochorenie postihujúce hlavne tenké črevo, pri prijímaní lepku v strave dochádza k chronickému zápalu a atrofii klkov tenkého čreva. O závažnosti ochorenia svedčí aj to, že celiatici na Slovensku sú uznaní ako zdravotne ťažko postihnutí.Druhá dimenzia problému je finančná, určite ste minimálne počuli, ako sú potraviny pre bezlepkáčov cenovo odlišné od klasických potravín, samozrejme smerom nahor. Tretím rozmerom je spoločenský, od obedov v práci, cez akcie, párty, dovolenky, akýkoľvek pohyb mimo domova sprevádza celiatika množstvo prekážok, človek je tak trochu na okraji. Únavné dopytovanie sa na obsah jedál, spôsob prípravy, a obmedzovanie sa, sú moji dobrí kamoši. Konzumácia na oslavách sa u mňa zúžila na kofolu:) Už som bola pre ľudí otravná krava, aj preháňajúca citlivka alebo trúba, čo sa bojí trochu pribrať (pritom sa borím s opačným problémom). Ale nehaním ich, jednoducho sú zdraví a dôvody 100% bezlepkovej diéty nevedia doceniť, tak ako ja neviem o zložitosti stoviek iných chorôb.

  • 9. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 928x
  • 4
Aj posledná slamka niekdy pomôže ...

Juditka Hitková

Aj posledná slamka niekdy pomôže ...

V piatok pri rozlúčke s kolegami sme spomínali na staré zážitky s deťmi, úsmevné, smutné, ale aj tie ľudské, ktoré vo vás zanechajú niečo viac ako len spomienku. Rozprávala som o pánovi Doktorovi, ktorý môjmu synovi neuveriteľne pomohol, navždy zmenil názor na lekárov a dal zelenú alternatívnej medicíme v mojom živote.

  • 4. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 924x
  • 2
Odchod alebo duša naša spletitá

Juditka Hitková

Odchod alebo duša naša spletitá

Poznáte ten zvláštno zapelklitý pocit, dlho sa tešíte na chvíľu, kedy už to očakávané príde a potom vás zradí vlastné "ja" a vy až desivo nerozumiete tomu, že čarokrásna radosť neprichádza. Že z vás vôbec nepadá kameň bremena. Včera som sa posledný krát prechádzala chodbami v práci, spomínala na mnohé chvíle, stretala ľudí, čo mi želali len to najlepšie a polonahlas nesmelo premýšľali, že by tiež veľmi radi niečo v svojom živote zmenili, ale nenašli zatiaľ odvahu. Rozveseľovala som ich víziou, že im na rozdiel odo mňa, zostáva každomesačná istota výplatnej pásky.

  • 1. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 366x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu